Copyright © 2017. All Rights Reserved

ВСИЧКО, което трябва да знае, за Гликемичният индекс на Въглехидратите!

30 август 2018
ВСИЧКО, което трябва да знае, за Гликемичният индекс на Въглехидратите!

Гликемичния индекс е създаден с цел да степенува храните,които приемаме с оглед на това до колко повишават кръвната ни захар. Както повечето знаем, високото ниво на кръвна захар е благоприятна среда за повишаване на хормона инсулин.

Инсулина е хормон с анаболно действие,но също така е отговорен и за създаването и подхранването на мастните депа в тялото.Всичко това трябва да ни подскаже,че трябва да сме много внимателни с храните,които ядем и най-вече времето по което ги приемаме.

Какво да правим? Много е важно да успеем да ограничим отделянето на общото количество инсулин, като избягваме рязкото покачване на кръвната захар.

Иначе казано,колкото по-бързо попадат въглехидратите в кръвта и колкото повече инсулин се отделя, толкова по-силно се стимулира образуването на мастни депа.

Гликемичния индекс показва нивото на покачване на кръвната захар, след приема на въглехидрати и това може да ни служи като ориентир за тяхното приемане.

Най-добре е да приемаме храни с нисък до среден гликемичен индекс, които не предизвикват резки колебания в кръвната захар. Единственото изключение е първото храненето непосредствено след тренировка, когато имаме нужда да излезем от катаболното състояние в което сме попаднали.Също така,може да се приемат известно количество въглехидрати с висок гликемичен индекс и сутрин с първото хранене за деня.Във всички други хранения през деня, то стойте в долните граници.

Гликемичен индекс на някои от най-често срещаните храни:

ЗАХАР

  • малтоза – 105
  • глюкоза – 100
  • мед – 87
  • лактоза -46

ПЛОДОВЕ

  • диня – 72
  • стафиди – 64
  • банан – 62
  • грозде – 52
  • портокал – 43
  • праскова – 36
  • ябълка – 36

МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ

ЗЪРНЕНИ ХРАНИ

  • корн флейкс – 80
  • бял ориз – 72
  • просо – 71
  • бял хляб – 69
  • булгур – 67
  • кафяв ориз – 66
  • Овесени ядки – 55
  • спагети – 50
  • пълнозърнест хляб – 45
  • пълнозърнести спагето – 42

ЗЕЛЕНЧУЦИ

  • моркови – 92
  • картофи – 70
  • цвекло – 64
  • царевица – 59

БОБОВИ РАСТЕНИЯ

  • грах – 48
  • нахут – 33
  • бял боб – 31
  • кафяв боб – 29
  • леща – 29
  • соя – 18

 

Всичко което трябва да знаем за Зеленият Чай

Зеленият чай от векове е известен със своите тонизиращи свойства. Неговата родина е Китай, въпреки че може да се срещне и на други места. Зеленият чай се прави от същото растения като черният, но без или със съвсем кратка ферментация...

прочети още
Хранене след Тренировка - Кога, Как и Защо!

Храненето след тренировка е едно от двете най-важни хранения през деня.То е толкова важно,че ако го пропуснем, сами си слагаме „прът в колелата“. След тренировъчното хранене е малко по-различно от всички други.Тук има някои изисквания,които трябва да спазваме ако не искаме да не правим компромис резултатите си.

прочети още
Коя е най-важната хранителна добавка!?

Всеки който тренира от 5 дена вече почва да се оглежда, кой, какво пие. Чува за добавки, протеини, креатин, бустери и ...т.н. Това струва толкова, онова толкова и настава едно объркване от къде да започнем.

прочети още
Всичко за Фъстъченото масло, което трябва да знаем

Фъстъченото масло е идеално допълнение към хранителния режим на всеки един сериозно трениращ. Въпреки,че има своите недостатъци, то определено има защо да бъде толкова ценено. Дали от предубеждение или от някакви други причини, ние пропускаме нещо много ценно и вкусно.

прочети още
Всичко, което трябва да знаем за Гейнърите!

Какво представлява“гейнера“? Гейнера е добавка в, която за разлика от „обикновените“ протеини има сериозно количество въглехидрати. Защо въглехидрати ли? Защото за да качите килограми ви трябва енергия, защото когато сме в процес на качване въглехидратите са поне половината количество от приетата храна.

прочети още
Как да си направим Протеинова Мелба - Бързо и Лесно!

Вижте едно много вкусно предложение. В случай, че не сте на строга диета може да опитате тази рецепта. В същност дори и да сте на диета, една мелбата след тренировка стига няма да навреди. Стига разбира се да не излизате от определеното ниво на калории, които следвате!

прочети още
Как да си изберем ПРОТЕИН

Протеина на прах е най-разпространената хранителна добавка и няма човек, който да се занимава с фитнес да не знае за какво става въпрос.

прочети още
Кога е най-ефективно да се приема протеина на прах?

За да се извлече максимума от един протеин и парите, които влагаме той трябва да се използва правилно! 

прочети още
Основни хранителни добавки ТОП 3 на Тренирай.БГ!

Основни Хранителни добавки за по-ефективи тренировки.Вижте Топ 3 на Тренирай.БГ!

прочети още
L-carnitine Кога, как и защо!

Л-карнитина е витаминоподобна аминокиселина, която има свойството да пренася мазнините в митохондриите. Попаднали един път в митохондриите, мазнините биват превръщани в биоенергия. Това на практика е „горенето на мазнини“. Така от своя страна Л-карнитина спомага за по-добрия мастен  енергообмен.

прочети още
Всичко, което трябва да знаем за Соевия протеин

Ако сте от хората, които нямат финансови проблеми и могат да водят живота на „културист“ – то това не ви засяга. Ако сте „по-обикновени“ и не може да дъвчите по 1 кг месо на ден то моля ви обърнете внимание и на СОЯТА....

прочети още
Кой е най-добрия протеин за Мускулна Маса

Първия протеин на прах появил се в света на бодибилдинга е бил млечния. Това е от „бавния“ тип! Старите билдери са го ползвали между храненията. В последствие се появява комбинацията от „млечно-яйчен“ протеин, който е бил най-доброто което може да се случи по това време.Дори само тези „първобитни“ протеинови добавки са били достатъчни за добри резултати.

прочети още
Креатин - Какво, Как и Защо!

Всичко, което трябва да знаем за Креатина! След протеина на прах, креатина е най-популярната добавка от двайсетина години насам. Нямам как да е иначе, тъй като това е суплемент доказно работещ. Днес на пазара има много форми на креатин, но аз ще се спра на креатин монохидрат, който е най-разпространен.

прочети още
Какво трябва да знаем за суроватъчния протеин?

Най-разпространения протеин на пазара, независимо от марките и фирмите, които го предлагат е суроватъчния концентрат. Това е така, поради най-доброто съотношение качество/цена. В 90% от случаите, когато става дума за суроватъчне протеин, то ние и хората около нас имат в предвид суроватъчния концентрат, така ще бъде и в тази статия.

прочети още